|
ŚWIATOWID czyli ... obserwator różnych stron życia
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22:03, 13 Mar 2011 Temat postu: Mamo ja ... wariat, kup mi ... lotnisko :)) |
|
|
Dzisiaj w Radio Maryja, od 21.40 w "Rozmowy niedokończone" będzie o PLL LOT roboczy tytuł: "Podcięte skrzydła żurawia"
PS
Podobno inne media nie chciały podjąć tematu i stąd ten tytuł topiku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Niezależny
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:06, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Wyobrażam sobie ten jad tych zdewociałych kretynow, no to będzie jazda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22:14, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Eeeeeetam Łukasz
"Nie wierz gębie .... połóz na zębie"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Absmak
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:22, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich.
Korzystając zaproszenia Łukasza - jestem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Niezależny
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:36, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam Cię Absmaku jesteś wśród swoich,miło mi Cie tu widzieć
Otwórz PW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maat
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:52, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki w51, czasem warto posłuchać i... takiej stacji.
Audycja trwa, ma być przedłużona do godz. 0.45. Na pytania słuchaczy odpowiada mec. J. Modzelewska, przewodnicząca Związku Zawodowego Pilotów Liniowych PLL LOT. Ale... dzwonią też byli pracownicy spółki, piloci...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maat dnia Pon 0:58, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maat
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 1:15, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Niezależny napisał: | Wyobrażam sobie ten jad tych zdewociałych kretynow, no to będzie jazda | Myślisz, że... Związek Zawodowy Pilotów Liniowych PLL LOT to... wielbiciele TV Trwam i Radia Maryja? Czy może po prostu szukają pomocy tam, gdzie... ktoś chce ich wysłuchać?
[link widoczny dla zalogowanych]
Może czasem warto wziąć pod uwagę sprawę, z którą wychodzi dana stacja, a nie to... jaka stacja to czyni?
Bo przecież...
Pamiętacie może sprawę zawieszenia (nie wiem czy i nie likwidacji) połączeń transatlantyckich z Rzeszowa z uwagi na... zbyt małe obłożenie samolotów? Chodziło o loty do Nowego Yorku, a frekwencja lotów (jak podawały media) wahała się w granicach 85-90%. Z tego lotniska i z tych połączeń korzystali mieszkańcy południowej Polski, jak wiadomo, szczególnie związanych a amerykańską Polonią, ale również obywatele krajów sąsiednich - Ukraińcy, Słowacy, Czesi, Węgrzy.
Łatwo jest wypaść z rynku, trudno nań wrócić.
Żeby było śmieszniej PLL LOT rezygnując z rejsów do USA postanowiło otworzyć połączenie do... Hanoi.
A np. sprawa logo firmy? Logo jest znakiem firmowym i każda szanująca się firma dba o zachowanie swojego znaku - pod nim jest zapamiętywana, po nim jest rozpoznawana. Tymczasem władze spółki chciały... przemalować samoloty i usunąć logo żurawia(!) z jego ogona - znak z 80-letnią tradycją. Po co? Przecież ani to działanie ekonomiczne, ani na rzecz wizerunku firmy. Powoduje zbędne koszty, a spółka od lat... balansuje na skraju bankructwa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wmawiano nawet, że... pasażerowie wcale nie identyfikują PLL LOT po owym żurawiu, nie są do niego przywiązani. Tymczasem to... właśnie oni obronili polskiego żurawia.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Aktualny prezes (chyba dziewiąty z kolei w ostatnich latach) wycofał się z decyzji poprzedników. Zapewne za... zerwanie kontraktu LOT poniesie koszty, ale żuraw zostaje... i lata dalej. Jak długo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 21:36, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Obiecywałem sobie wiecej po tej audycji i dlatego ...odpadłem po godzinie, chyba tuż przed telefonami od słuchaczy.
Jak dla mnie, to nihil novi sub sole, bo tak w minionym dwudziestoleciu rozwalono bezmyślnie /a właściwie nie/ szereg marek polskich i LOT jak widać nie jest wyjątkiem.
11 Prezesów przy 13 Rządach RP oto jest wyjaśnienie przyczyn tego ... bajzlu.
Ale fakt braku żurawia jako logo, świadczy, ze szykuje się chyba jakiś ... przekręt.
A rzeczywiście szkoda by było.
PS Hanoi to ... bajka w porównaniu z grandą jaką było zlikwidowanie lotów do Tajlandii. Bo przecież tam są takie ładne ... laski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maat
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 2:02, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
w51 napisał: | Obiecywałem sobie wiecej po tej audycji i dlatego ...odpadłem po godzinie, chyba tuż przed telefonami od słuchaczy. | Dotrwałam, ale... w bólach (z przerwą na modlitwy i wiadomości), program skończył się ok. 1.00. Też spodziewałam się więcej, a przynajmniej inaczej. Nie znam konwencji programów RM, ale... brakowało mi w tym siły wyrazu, jakieś iskry. Było mówienie, jakby obok tematu, istota (mam wrażenie), jeśli nie umykała, to nie wybijała się.
Ale... pogrzebałam trochę w prasie:
[link widoczny dla zalogowanych] Cytat: | Posłowie PiS chcą, aby na kolejnym posiedzeniu Sejmu rząd przedstawił informację na temat sytuacji w spółce PLL LOT.
Błaszczak zwraca w nim uwagę na "dramatycznie narastającą złą kondycję finansową spółki". "Jest ona sporym zaskoczeniem, gdyż od kilkunastu lat PLL LOT SA miał ceny wyższe o 15 proc. niż w zachodnich liniach lotniczych oraz wyższe współczynniki zapełnienia miejsc" - napisał.
"Nie ma informacji o skali darmowych biletów rozdawanych przez PLL LOT, brakuje kontroli nad fakturami pomiędzy PLL LOT a spółkami córkami, brakuje weryfikacji pośredników oraz firm doradczych i konsultingowych" - zaznaczył szef klubu PiS.
"Brakuje też w polityce pracowniczej firmy działań i procedur, które by nie dopuszczały do tego, by piloci wykształceni na rzecz PLL LOT S.A. odchodzili ze spółki do innych pracodawców, którzy płacą znacznie więcej" - ocenia Błaszczak. |
Podobne:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | Błaszczak w piśmie do Schetyny zaznaczył, że za nieprawidłowości w dziedzinie finansów w dużej mierze odpowiedzialne są władze spółki, które "nie potrafią bądź nie chcą przygotować planu naprawy sytuacji w PLL LOT S.A. oraz strategii działania spółki na najbliższe lata". |
[link widoczny dla zalogowanych] Cytat: | "Nie ma informacji o skali darmowych biletów rozdawanych przez PLL LOT, brakuje kontroli nad fakturami pomiędzy PLL LOT a spółkami córkami, brakuje weryfikacji pośredników oraz firm doradczych i konsultingowych" - zaznaczył szef klubu PiS.
Błaszczak w piśmie do Schetyny zaznaczył, że za nieprawidłowości w dziedzinie finansów w dużej mierze odpowiedzialne są władze spółki, które "nie potrafią bądź nie chcą przygotować planu naprawy sytuacji w PLL LOT S.A. oraz strategii działania spółki na najbliższe lata". |
w51 napisał: | 11 Prezesów przy 13 Rządach RP oto jest wyjaśnienie przyczyn tego ... bajzlu. | Rozumiem, że... PiS chce dokopać PO. Zwłaszcza, że udaje zdziwienie sytuacją LOT-u, a sam niedawno dzierżył władzę, zaś o perturbacjach z LOT-em mówi się od lat... Najpierw była stara flota - samoloty wymieniono, mają być kolejne nowe. Piloci i stewardessy od lat przesiadają się na samoloty obcych przewoźników. Podzielono LOT (jak PKP) na małe spółki, teraz się je wyprzedaje.
Nie wiem, mnie wygląda na to, że... panuje ogólny brak wizji, bez względu na rządzącą opcję.
Cytat: | Ale fakt braku żurawia jako logo, świadczy, ze szykuje się chyba jakiś ... przekręt.
A rzeczywiście szkoda by było. | Żuraw... zostaje, ale... czy ostanie się PLL LOT? Bo...
[link widoczny dla zalogowanych] Cytat: | MSP chce przyspieszyć restrukturyzację Polskich Linii Lotniczych LOT - zapowiedział wiceminister skarbu państwa Zdzisław Gawlik. MSP planuje rozpocząć proces prywatyzacji spółki w drugiej połowie 2011 r.
Wiceminister przypomniał, że zainteresowanie LOT-em wyraziło trzech inwestorów branżowych i jeden finansowy. Doradcą prywatyzacyjnym spółki jest Morgan Stanley. MSP planuje rozpocząć proces prywatyzacji w drugiej połowie 2011 r.
Pod koniec maja 2009 r. Skarb Państwa i Towarzystwo Finansowe Silesia przejęły pełną kontrolę nad PLL LOT; w rękach pracowników jest 6,93 proc. akcji spółki. | Ja nie wiem czy to dobry pomysł. Wcześniej zawsze broniliśmy się przed inwestorami zagranicznymi (jakoś udawało się to, co nie udało się Czechom, Węgrom). I nie wiem czy wierzę w te 51% SP. A utracenie nadzoru nad spółką to utrata polskiego pzrewoźnika. Byłoby głupio, bo... jest to transport rozwojowy (w przeciwieństwie do PKP, przynajmniej w zakresie przewozów pasażerskich).
Nie jest dziś łatwo utrzymać się na rynku przewozów lotniczych, wiele linii splajtowało, ale... czy musimy i my?
PS
W51, czyżby... wiosna? Ale... do lata, do lata może piechotą będziesz musiał iść
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maat dnia Wto 2:18, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pro Rock
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 5:19, 16 Mar 2011 Temat postu: * * * * * * * * * * * * * |
|
|
Posluchalem sobie w Archiwum RM wspomnianej dyskusji.
Dotrwalem gdzies do 28 min, znaczy do Miejsca gdzie merytoryczny Minister Polaczek wypowiada sie o ilosci pracownikow zatrudnianych przy obsludze odprawy jednego samolotu. Ten debil nie wie co mowi albo wie ze mowi nieprawde. Na polskich lotniskach jest moim zdaniem tak tylko i wylacznie dlatego ze na kazdym ze znanych mi lotnisk (Okecie, Balice, Pyrzowice, Rebiechowo) na obsluge jednego samolotu przypada wielokrotnie wiecej czasu jak na typowych lotniskach zachodnich, zwlaszcza tych wiekszych ktore jak mi sie wydaje robia statystyke. Poprostu w Polsce odrobine mniej osob ma znacznie wiecej czasu na wykonanie niezbednych prac. Czemu nie porownuje sie naklad pracy w godzinach??
Inna sprawa ktora wzbudzila moje refleksje to udzial kosztow osobowych w dzialalnosci LOTu. Alez oczywiscie ze w Polsce sa one znacznie mniejsze. Z tego co wiem generalnie w Polsce zarabia sie mniej jak w UK, Niemczech czy we Francji i nie tylko tam. Oczywiscie pod uwage trzeba brac nie tylko pensje pilotow ale i personeli pokladowego i naziemnego. Koszty rzeczowe, samoloty czy paliwo sa w stosunku do wymienionych panstw znacznie wyzsze. Koszt samolotu to znacznie wiecej srednich plac personelu jak w krajach zachodnich, za srednia godzinowa stawke mozna tez w Polsce kupic pewnie mniej paliwa.O tym rozmawiano nieco wczesniej.
I tradycyjne obwinianie za wszystko rzadu....., dla mnie to staje sie nudne bo tendencyjne jest juz od dawna.
To ze Polaczkowi wydaje sie to a Modzeleskiej co innego nie swiadczy o niczym innym jak tylko o tym ze im sie wydaje, bo pojecia o tym o czym gadaja nie maja zadnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 6:42, 16 Mar 2011 Temat postu: Re: * * * * * * * * * * * * * |
|
|
Pro Rock napisał: | I tradycyjne obwinianie za wszystko rzadu....., dla mnie to staje sie nudne bo tendencyjne jest juz od dawna. |
A kto jest właścicielem PLL LOT ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maat
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 1:11, 17 Mar 2011 Temat postu: Re: * * * * * * * * * * * * * |
|
|
w51 napisał: | A kto jest właścicielem PLL LOT ? | Rozumiem, że... pytanie jest retoryczne, ale...
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | Skarb Państwa posiada w sposób bezpośredni i pośredni akcje Polskich Linii Lotniczych LOT S.A. stanowiące ponad 93% kapitału zakładowego, pozostały pakiet stanowią akcje pracownicze. Poszukiwania strategicznego inwestora dla PLL LOT S.A. realizowane jest w formule podwyższenia kapitału zakładowego. Proces poszukiwania inwestora prowadzony jest przez Zarząd PLL LOT S.A. przy pomocy doradcy - Morgan Stanley. | To przy okazji, bo są tam i dane finansowe spółki (za lata 2006-2008). Z tym że... za owe dane nie biorę odpowiedzialności!!! Bo... aczkolwiek na stronie SP widnieje data bieżąca, to informacje jakby starawe. Jako prezes Zarządu podany jest... Sebastian Mikosz, tymczasem od listopada ubiegłego roku (to chyba wystarczający czas, by uaktualnić informację) LOT ma prezesa w osobie Marcina Piróga, który był m.in. prezesem Ruch S.A., ma też praktykę... piwowarską (w latach 2000–2008 prezesa Carlsberg Polska). No, ale może to dobry menadżer.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pro Rock, J. Polaczek jako minister do orłów nie należał, a od ponad trzech lat jest na aucie. Natomiast p. J. Modzelewska jest przewodniczącą Związku i prawnikiem, zatem dysponuje wiedzą o bieżących zdarzeniach, sytuacji, więc... chyba wie, co mówi. Natomiast myślę, że należy wziąć pod uwagę, iż jej (związkowy) punkt widzenia może być cokolwiek inny niż zarządu LOT-u czy i SP, bo... reprezentuje ona interesy (części) pracowników.
Chociaż wydaje się, że w przeszłości to związki (poza walką o swoje) bardziej dbały o interes LOT-u niż kolejni prezesi.
W każdym razie chyba warto... przyglądać się temu, co... w trawie piszczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pro Rock
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 3:47, 17 Mar 2011 Temat postu: Re: * * * * * * * * * * * * * |
|
|
w51 napisał: | Pro Rock napisał: | I tradycyjne obwinianie za wszystko rzadu....., dla mnie to staje sie nudne bo tendencyjne jest juz od dawna. |
A kto jest właścicielem PLL LOT ? |
Wiec chyba rozumiesz dlaczego pelna prywatyzacja PLL LOT jest warunkiem stworzenia podstaw normalnej dzialalnosci tego przedsiebiorstwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 20:50, 17 Mar 2011 Temat postu: Re: * * * * * * * * * * * * * |
|
|
Pro Rock napisał: | ....Wiec chyba rozumiesz dlaczego pelna prywatyzacja PLL LOT jest warunkiem stworzenia podstaw normalnej dzialalnosci tego przedsiebiorstwa. |
Gdyby Pro Rock zadał se fatygę ... kliknięcia
w link, który wskazała Maat
[link widoczny dla zalogowanych]
to niechybnie doszedłby do wniosku, że przy podobnych przychodach w 2006 i 2008, zysk netto w przedsiębiorstwie państwowym PLL LOT z plus 523 000,0 zszedł do minus 168 057
To tylko kwestia dobrego zarzadzania z czasów rządów SLD i kompletnej klapy za rzadów PiSu i PełO
Nieprawdaż
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maat
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:34, 18 Mar 2011 Temat postu: Re: * * * * * * * * * * * * * |
|
|
Tu lepiej widać tendencje ostatnich lat:
Hm, ja mam zakodowane w pamięci, że... polskie linie lotnicze mają problemy od lat (jak nie przestarzała flota, to zła organizacja, to problemy finansowe, to roszczenia pracowników, to... A może... ten 2006 r., to taki "pozytywny wyskok", rok wcześniej wynik nie był tak pozytywny, choć też dodatni).
A tu o planach prywatyzacyjnych (wygląda na to, że... sprawa jest już przesądzona?):
[link widoczny dla zalogowanych]
Dygresja 1:
Skoro o transporcie mowa...
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | Bank Światowy apeluje, by zamiast zabierać pieniądze kolei, zwiększyć jej efektywność. Z wyliczeń opartych na danych UIC (Międzynarodowy Związek Kolei) wynika, że w 2009 roku wydajność pracy w Grupie PKP stanowiła około 69 proc. średniej UE i około 58 proc. w porównaniu z Niemcami – informuje „Gazeta”. |
Dygresja 2:
Skoro o prywatyzacji mowa...
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | Węgierskie przedsiębiorstwo ropy i gazu MOL jest zainteresowane zakupem 53,2 proc. akcji polskiej naftowej Grupy Lotos - poinformował w czwartek Dow Jones/.../
/.../na akcję Lotosu mają też ochotę: rosyjska OAO Gazprom Neft i TNK-BP Holdings, polski PGNiG i kilka funduszy "private equity".
| Węgrzy! A dlaczego oni nas, a nie my ich?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maat dnia Pią 4:02, 18 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maat
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 4:40, 18 Lis 2011 Temat postu: Co się dzieje w LOT??? |
|
|
LOT powraca jako temat.
Zdaje się, że tym razem... prezes poszedł na wojnę ze związkowcami.
Chociaż... ta wojna trwa i jest trwalsza niż prezesi na swoich stanowiskach. Ale teraz sytuacja zaogniła się jeszcze bardziej, na pewno weszła w... nowy wymiar. Dotychczas to związkowcy skarżyli prezesów, teraz sytuacja odwróciła się. Prezes zwolnił przewodniczącą jednego ze związków, przeciwko drugiej (której zwolnić nie mógł, bo nie jest pracownikiem LOT-u) złożył dwa pozwy do sądu.
A wszystko zaczęło się od... szczęśliwego lądowania kapitana T. Wrony. Wygląda na to, że... medialne wystąpienia prezesa posłużyły związkowcom jako pretekst do wszczęcia kolejnego aktu w tej długiej sztuce i wykazania szerokiej publiczności, że... sprawa bezpieczeństwa lotów i szkoleń pilotów, o których ostatnio tak dużo było mowy i oczywiście w pozytywnym kontekście, wcale nie wygląda tak dobrze, jak to zarząd LOT-u rysuje w mediach (bo szczęśliwe lądowanie na to pozwalało).
Ale rzecz toczy się od lat. Chodzi o tworzenie na bazie majątku LOT-u rozmaitych spółek, ich wyprzedaż i... prywatyzację całego LOT-u.
Prywatyzacja idzie, jak po grudzie, terminy są wciąż przesuwane. Związkowcy nie chcą wpuszczenia obcego kapitału i sprzedaży zagranicznemu inwestorowi polskich linii pasażerskich - naszego narodowego przewoźnika. Zawiązali spółkę pracowniczą LOT AIR, która miała wziąć udział w prywatyzacji LOT-u.
Dotychczas... związki występowały wspólnie. Teraz... dwa związki już odcięły się od działań innych.
A nasz pilot-bohater, członek dwóch związków, wystąpił z obu.
Mam wrażenie, że... obie strony potraktowały go instrumentalnie.
Czy prezesowi uda pozbyć się dwóch aktywnych pań przewodniczących i tym samym oczyści przedpole ze spółki pracowniczej?
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio w prasie ukazało się kilka innych artykułów dotyczących sytuacji w LOT (m.in. w poprzednim numerze Polityki).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|