|
ŚWIATOWID czyli ... obserwator różnych stron życia
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
egoista99
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:27, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
W51....ale jakie winy popełniła wieża..??? Konkretnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 10:49, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
egoista99 napisał: | W51....ale jakie winy popełniła wieża..??? Konkretnie |
To nie kwestia winy ale błędów jakie wynikały z presji przełożonych sięgających wg Klicha nawet ... Moskwy.
Błędem wieży było to, że przynajmniej na 3 minuty przed katastrofą zdecydowanie nie powiedziała mówiąc kolokwialnie:
warunków do lądowania nie ma !!!! i dlatego....zawiśnijcie na jakiś czas albo wy.... cie natychmiast na zapasowe lotnisko... przyjmując konwencję rozmów tam obowiązującą.
W naszej kabinie było jakby ...spokojniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
egoista99
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:04, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Hmmm...A konkretnie jakie błędy wiezy wpłyneły na to ze doszło do katastrofy...??
PS Pilot decyduje ,czy są warunki do lądowania czy ich nie ma...
a pilot TU 154 był ostrzegany ze widoczność jest ponizej 1000 m...i chyba był doświadczonym pilotem...
PSII a pilot JAKA wyladował przeciez wbrew komend wieży..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez egoista99 dnia Pią 13:08, 21 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 13:52, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
egoista99 napisał: | Hmmm...[b]A konkretnie jakie błędy wiezy wpłyneły na to ze doszło do katastrofy...??[/b]
PS Pilot decyduje ,czy są warunki do lądowania czy ich nie ma...
|
Błędy wskazałem uprzednio....
Pilot decyduje w równym stopniu co wieża, mogaca ... zdecydowanie odmówić naprowadzania i zamknąć lotnisko.
A komenda ... "pasadka dapałnitielno" jest wydawana jeżeli pas jest wolny i widoczność 1200 m. A była rzeczywiście wg naszych źródeł ... 200 m.
Jezeli do tego dodać ... jesteście na ścieżce i kursie .... ????
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez w51 dnia Pią 13:52, 21 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
egoista99
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:39, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Hmmm...Ale jakie konkretne błedy doprowadzajace do katastrofy popełniła wieża jeśli
a) JAK 40 mając zakaz wieży do lądowania ...wyladował..
b) polecenie: lądowanie warunkowe ...traktowane jest jako lądowanie...
no bo jak inaczej znalazł sie TU154 na wysokości 100 m..???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 20:05, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
egoista99 napisał: | Hmmm...Ale jakie konkretne błedy doprowadzajace do katastrofy popełniła wieża jeślia) JAK 40 mając zakaz wieży do lądowania ...wyladował..
b) polecenie: lądowanie warunkowe ...traktowane jest jako lądowanie...
no bo jak inaczej znalazł sie TU154 na wysokości 100 m..??? |
Dokładnie takie same jak w przypadku IŁa 60 i TU 154 czyli ... pasywność !!!
Ale ja to jestem w stanie zrozumieć.
Skoro Moskwa wydała dyspozycję ... przyjmować a Krasnokutski był za plecami, to co miał tobić ... Plusnin.
Przyjmował na tyle, na ile pozwalały mu jego przyrządy czyli ... na kursie i ścieżce.
IŁ wiózł ... bryczki dla naszej delegacji a Jak ... pismaków.
Gdyby zabrakło tych dwóch ...zawartości byłby ... szum dyplomatyczny.
Czyli Rosjanie na swój sposób ...starali się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Niezależny
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:40, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
W51 dlaczego nie potrafisz –potraficie zrozumieć jednego przecież polici podobno bardzo doświadczeni wiedzieli doskonale ba nawet zostali przez Rosjan poinformowani że nie ma warunków do lądowania to takie proste, z kabiny samolotu jest doskonała widoczność ,do jasnej cholery przecież widzieli że nie widzą pasa startowego czy aż tak bardzo zaufali Rosjanom? przecież dawali sobie sprawę z możliwości technicznej urządzeń do lądowania w ograniczonej widoczności czy to byli amatorzy? piloci ze spec pułku wypowiadający się w tej sprawie byli do granic zdziwieni decyzją rzekomo doświadczonej załogi co się więc stało że zdecydowali sie lądować? teraz oskarżana jest Moskwa jutro Ułan Bator pojutrze Pekin póżniej Łukaszenko a nasza załoga ? czysta jak szkło przejrzysta .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krysia
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:58, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Niezależny, swego czasu uważałam, że cały problem wynikł z samej decyzji lotu w trudnych warunkach.
Teraz, jak słyszę o rozmowach w kabinie pilotów.. o nieznajomości procedur.. No, niestety, ja nie widzę patriotyzmu w fakcie, żeby nie przyznawać się do swoich własnych błędów.
I, przecież, piloci to byli, w tym całym towarzystwie, najlepiej zorientowani. Oni jedni wiedzieli, że nie wolno. A jednak, brawura, braki w znajomości procedur, wyszkolenia..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Niezależny
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:00, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
odpuściłbym sobie braki w znajomościach procedur a wpisałbym braki w wyobraźni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krysia
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:19, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kogo oni tam biorą na pilotów.. Przecież to powinny być jakieś testy, osobowościowe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 22:40, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Niezależny
Nikogo nie oskarżam nikogo nie bronię.
Ja to rozpatruję w kategoriach sytuacji w jakich sie znalazły obie strony tego dramatu.
I podziwiam tych, którzy siedząc w fotelach wydają tak jednostronne sądy, słucham ich ględzenia o przepisach, obyczajach i procedurach, które wszyscy ci krytycy zapewne łamia na codzień w tych czy innych dziedzinach swego życia zawodowego i nie tylko. Ja również bo inaczej niekiedy zwyczajnie się nie da.
Nie mówiąc o tym, że gros z nich włazi w ... przysłowiowe miejsce swoim zwierzchnikom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
egoista99
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 8:54, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
w51 napisał: | egoista99 napisał: | Hmmm...Ale jakie konkretne błedy doprowadzajace do katastrofy popełniła wieża jeślia) JAK 40 mając zakaz wieży do lądowania ...wyladował..
b) polecenie: lądowanie warunkowe ...traktowane jest jako lądowanie...
no bo jak inaczej znalazł sie TU154 na wysokości 100 m..??? |
Dokładnie takie same jak w przypadku IŁa 60 i TU 154 czyli ... pasywność !!!
Ale ja to jestem w stanie zrozumieć.
Skoro Moskwa wydała dyspozycję ... przyjmować a Krasnokutski był za plecami, to co miał tobić ... Plusnin.
Przyjmował na tyle, na ile pozwalały mu jego przyrządy czyli ... na kursie i ścieżce.
IŁ wiózł ... bryczki dla naszej delegacji a Jak ... pismaków.
Gdyby zabrakło tych dwóch ...zawartości byłby ... szum dyplomatyczny.
Czyli Rosjanie na swój sposób ...starali się |
Hmmm..to ze byli pod taka sama presja nie oznacza ze przyczynili sie do katastrofy...Przeciez polskie delegacje wielokrotnie tam ladowały...To nie był pierwszy raz ...Wiec jesli wieza mówi nie ladowac lub ladowac warunkowo...a ktos znajduje sie na 100 m lub wyladował..to trudno obarczac wina wiezę za to ze jej nikt nie słucha...
Kurs i ściezka podchodzenia lotniska i samolotu miały sie jak pięść do oka ..bo jakim niby cudem TU154 znalazł sie w wawozie ??? Musiał wiec zboczyc z kursu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez egoista99 dnia Sob 8:56, 22 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 11:41, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
egoista99 napisał: | Hmmm..to ze byli pod taka sama presja nie oznacza ze przyczynili sie do katastrofy...Przeciez polskie delegacje wielokrotnie tam ladowały...To nie był pierwszy raz ...Wiec jesli wieza mówi nie ladowac lub ladowac warunkowo...a ktos znajduje sie na 100 m lub wyladował..to trudno obarczac wina wiezę za to ze jej nikt nie słucha...
Kurs i ściezka podchodzenia lotniska i samolotu miały sie jak pięść do oka ..bo jakim niby cudem TU154 znalazł sie w wawozie ??? Musiał wiec zboczyc z kursu |
Czyli jest tak ... presja na pilotów w kabinie / nie udekumentowana nagraniami/ ... przyczyniła się do katastrofy.
Natomiast ... presja na przyjęcie samolotu /udokumentowana/ nie przyczyniła się do katastrofy. Gratuluję ... konsekwencji w rozumowaniu !
.... Inne delegacje tam ... ladowały.
Zgoda, ale ... miały więcej szczęścia a ich dysponenci, załogi i kontrolerzy nie mieli takiego przysłowiowego ...zgryza.
Co do kursu i ścieżki .... rzeczywiście tutaj jest kolejny znak zapytania w świetle polskiej prezentacji ale mozna to wytłumaczyć brakiem precyzji urzadzeń lotniska ale tutaj, też nie obwiniałbym Rosjan. Były jakie były i wszyscy o tym wiedzieli.
I mając nadzieję na zakończenie tej dyskusji powtarzam:
nie bronię i nie oskarżam, staram się jedynie zrozumieć kierując się prawem ... uniwersalnym, że nic nie jest ani absolutnie białe ani absolutnie czarne a to co widzimi tylko odcieniem tych kolorów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
egoista99
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:17, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
W51...widze ze masz tendencje do równan typu od poniedziałku do piatku jest 5 dni i jest to to samo co od piatku do poniedziałku ...
Po pierwsze wieza nie zgadzała sie na ladowanie i zezwoliła jedynie by ladował gdy bedzie widział pas...( a doszło do katastrofy a pilot dalej nie widział pasa ..)
Po drugie : JAK 40 złamał zakaz lądowania wiezy i pilot TU wiedział o tym
Itd itd...To ze wieza miała chaos -TAK,to ze podlegala presji _TAK..ale to kapitan samolotu podejmował decyzje na jakiej ma byc wysokości...I to on schodził do ładowania usiłujac wzrokowo odnalezc pas...
Ale usiłujemy obarczyc odpowiedzialnościa kierujacego ruchem na skrzyzowaniu za wypadek spowodowany przez kierowcę...
Nic nie jest ani w 100% ani czarne...jednak ktoś siedział za sterami i podejmował kolejne decyzje....lekcewazac wieze..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Niezależny
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:13, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
egoista99 napisał: |
Kurs i ściezka podchodzenia lotniska i samolotu miały sie jak pięść do oka ..bo jakim niby cudem TU154 znalazł sie w wawozie ??? Musiał wiec zboczyc z kursu |
no więc właśnie o tym mówię jak piloci mogli podjąć decyzje o lądowaniu nie widząc pasa? tym bardziej że zapas paliwa umożliwiał inne bezpieczne rozwiązanie i w sytuacji gdy Rosjanie uprzedzali ich aby od tego odstąpili o zakazie nie było mowy wiedzieli jaki gad leci i jaka powstanie chryja że utrudnili Polskiemu prezydętowi udział w uroczystościach Katyńskich byłby to zapewne skandal większy niż obecny za reset tego gada. Może i presji ze strony tego tak przydęta nie było był za mocno nachlany aby kontaktować jednak dla pilotów takie lądowanie to plus dla dalszej kariery lub minus jeśli tego by nie zrobili.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 16:22, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Dobra ... Panowie.
Chcecie mieć rację? To ja Wam ją ... przyznaję.
Zadowoleni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Niezależny
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:16, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
tak ,a to dlatego że dałeś sie przekonać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
egoista99
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:19, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ...Bo znowu PiS rozpetał wojne polsko -polska ,taka jak kiedyś o krzyz..Dziś ten krzyz stoi w Kościele św.Anny i nikt nawet nie kleknie przy nim...Stał sie niepotrzebny...Tak samo z tą katastrofą..
Usiłuje sie zamazac to ze pilota zmuszano ( są przeciez rózne sposoby nacisku...a sama obecność zwierznika na miejscu pracy "motywuje" do wykonywania czynności ..Czy ktoś tego nie doświadczył ?) do lądowania
nie biorac pod uwage innych mozliwości ( nie słychac tego by piloci wogóle brali takie ewentualności pod uwagę )..Skoczylismy sobie do gardeł za wola PiS nie wysłuchawszy nawet co ma do powiedzenia strona polska i jaki jest jej raport i jakie konkluzje....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 18:54, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
egoista99 napisał: | Skoczylismy sobie do gardeł za wola PiS nie wysłuchawszy nawet co ma do powiedzenia strona polska i jaki jest jej raport i jakie konkluzje.... |
Strona polska podobnie jak i PiS ..... juz powiedziała ... "ten raport jest ... bezdyskusyjnie nie do przyjęcia"
Zmieniło się cóś???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Niezależny
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:25, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
rzecz w tym że strona Polska potwierdziła to pod ogromną presją kaczychsynów jeszcze trochę a potwierdzi że ponosi winę tyle ze nie Tusk ani Komorowski i to mi sie nie spodoba czyli pomału 1:0 dla tych gadów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 19:38, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Niezależny napisał: | rzecz w tym że strona Polska potwierdziła to pod ogromną presją kaczychsynów jeszcze trochę a potwierdzi że ponosi winę tyle ze nie Tusk ani Komorowski i to mi sie nie spodoba czyli pomału 1:0 dla tych gadów |
No popatrz Niezależny, jaki ten rząd jest ... wpływowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
egoista99
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:20, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
w51 napisał: | egoista99 napisał: | Skoczylismy sobie do gardeł za wola PiS nie wysłuchawszy nawet co ma do powiedzenia strona polska i jaki jest jej raport i jakie konkluzje.... |
Strona polska podobnie jak i PiS ..... juz powiedziała ... "ten raport jest ... bezdyskusyjnie nie do przyjęcia"
Zmieniło się cóś??? |
Z tym ze strona polska nie kwstionuje ustaleń technicznych...Chce tylko wprowadzic ustalenia dotyczace wiezy...
To chyba przyjmujesz do wiadomosci ? czy tez kwestionujesz..??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 22:17, 22 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
egoista99 napisał: | w51 napisał: | egoista99 napisał: | Skoczylismy sobie do gardeł za wola PiS nie wysłuchawszy nawet co ma do powiedzenia strona polska i jaki jest jej raport i jakie konkluzje.... |
Strona polska podobnie jak i PiS ..... juz powiedziała ... "ten raport jest ... bezdyskusyjnie nie do przyjęcia"
Zmieniło się cóś??? |
Z tym ze strona polska nie kwstionuje ustaleń technicznych... Chce tylko wprowadzic ustalenia dotyczace wiezy... |
Ja również tylko po co?
Przecież nikt im nie kazał ... ladować. Tylko ... kłopot im zrobili.
Tym bardziej, ze na wieży nikt nie był nawalony jak stodoła, nikt sie nie bał o stanowiska, funkcje, awanse i inne ... pieprzoty
Co nie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez w51 dnia Sob 22:18, 22 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
egoista99
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:31, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
O tej stodole ...to chyba prywatne Twoje dywagacje ?..Bo masz na to jakiś dowód..??
A oprócz tego jesli nie przyjmuje sie do wiadomości prostego faktu ,ze wieza WARUNKOWO DOPUSCIŁA LĄDOWANIE a..samolot PODCHODZIŁ do ladowania STALE sie znizając...PRZECIEZ ON NIE SZUKAŁ WIDOCZNOSCI I PASA !!! ON LADOWAŁ !!!
To na tej zasadzie kazdego mozna obarczyc wina ...od prezydenta Gabonu do Obamy...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez egoista99 dnia Nie 10:38, 23 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maat
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:26, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
egoista99 napisał: | O tej stodole ...to chyba prywatne Twoje dywagacje ?..Bo masz na to jakiś dowód..?? | Zawsze myślałam, że "jakiś dowód" to trzeba mieć, by komuś udowodnić wykroczenie, winę, a nie odwrotnie (ich brak). Tu chyba (na "nawalenie") nie dysponujemy takowymi (w tej chwili mniejsza o to dlaczego).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 12:19, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
egoista99 napisał: | O tej stodole ...to chyba prywatne Twoje dywagacje ?..Bo masz na to jakiś dowód..??
A oprócz tego jesli nie przyjmuje sie do wiadomości prostego faktu ,ze wieza WARUNKOWO DOPUSCIŁA LĄDOWANIE a..samolot PODCHODZIŁ do ladowania STALE sie znizając...PRZECIEZ ON NIE SZUKAŁ WIDOCZNOSCI I PASA !!! ON LADOWAŁ !!!
|
Jakie tam ... prywatne dywagacje.
Jak najbardziej urzędowe, bo przecież ... MAK stwierdził to w swoim raporcie a nasza strona tego oficjalnie .... nie oprotestowała.
Ale zauważ jakie kozaki były na tej wieży, skoro łaskawie zgodzili się na warunkowe ladowanie.
Ale nic dziwnego skoro widoczność zna lotnisku wynosiła aażżżżżżżżż 200 / dwieście/ metrów.
Trudno zaś podchodzić do ladowania ... wznosząc się.
Co nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
egoista99
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:53, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Hmm..warunkowo ..to znaczy ze są ograniczenia w mozliwości ladowania.,ze nie ma zgody na ladowanie bez uzgodnień
A przeciez piloci nie zgłosili , że widzą pas, i nadal się zniżali...
a taka informacja ..z 29.12...? ..Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, gdy pilot odmówił lotu, na płycie lotniska zaczęły się gorączkowe rozmowy z załogą. Do lotu przekonywał Protasiuka m.in. szef sił powietrznych generał Andrzej Błasik. – Kapitan nie chciał lecieć bez prognozy. Doszło do dyskusji i dość ostrej wymiany zdań – mówi nam jeden z pilotów z 36. specpułku. – W końcu piloci zajęli miejsca w maszynie, ale nie złożyli meldunku o gotowości do startu.Meldunek "w ich imieniu" złożył prezydentowi sam Błasik i samolot wystartował. Tym samym generał i pośrednio prezydent Kaczyński znów wracają w pole podejrzeń jako twórcy niedozwolonej presji na pilotów...
[link widoczny dla zalogowanych]
Edmund Klich w wywiadzie z 11.12..
Co się stało w symulatorze, gdy zobaczył pan ziemię?
Wyły systemy ostrzegawcze. Potem nastąpiło zderzenie. W kabinie odczuwa się to serią drgań, tak jakby samochód z asfaltu zjechał na bruk. To oznacza, że właśnie doszło do katastrofy.
Jakie były wnioski z tych czterech prób?
Skoro ziemię widać było przez chwilę z wysokości 20 metrów, to znaczy, że nie było szans na szczęśliwe lądowanie. Nawet gdyby Tu-154M idealnie wszedł nad pas i tak skończyłoby się wypadkiem
[link widoczny dla zalogowanych]
z22.12
Niestety, jak już dzisiaj wiemy, w pułku nie udało się skompletować załogi znającej nie tylko język rosyjski, ale i rosyjskie komendy. Rosyjskim posługiwał się tylko dowódca samolotu, nawigator nie, choć to on powinien po rosyjsku prowadzić tzw. korespondencję z wieżą. Setlak: - W normalnej sytuacji korespondencję powinien prowadzić nawigator. Ze stenogramów rozmów w kabinie można wnioskować, że tak naprawdę płynną znajomością rosyjskiego dysponował dowódca załogi. Reszta, a już na pewno nawigator, nie znała rosyjskiego nawet w podstawowym zakresie.
Więcej... [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 14:21, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No popatrz teraz .... mówiła pani drugiej pani, a do niedawna oficjalna teza opiniotwórczych massmediów oraz MAKu brzmiała .... "szto nikto iz ekipaża nie gawarił pa ruskamu jazyku" a nadto, ze kapitan Protasiuk miał w d.... prognozy pogody.
A czemu właściwie miał służyć Twój wtręt z płk Klicha?
Przecież na 100 m /podobno/ ... przed komendą Plusnina "gorizont 101" Protasiuk podjął próbę wznoszenia a Klich mówi o 20 m.
Wygląda na to, że ta próba poderwania samolotu w automacie / podobno niewłasciwa/ wynikła jak się okazuje z ciągłych przeróbek, braku treningów na symulatorach w Rosji.
Ale czy za to odpowiedzialnym był ... kapitan .... Protasiuk?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
egoista99
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:57, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Chyba odpowiadał za to głową gen Błasik..???
A kto odpowiadał za wyznaczenie nawigatora nie mówiącego po rosyjsku..majacego prowadzic dialog z wieżą..???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez egoista99 dnia Nie 16:58, 23 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w51
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 5491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 17:43, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Chyba za ... nie załatwienie ... nawigatora?
To pierwsze.
Po drugie zaś, min Klich twierdzi, że 36 pułk 18 marca zwracał się o to, ale nie mówiąc już do kogo.
A nie wydaje mi się aby dowódca pułku był upowazniony do bezpośredniego wystapienia na zewnątrz ... kraju.
Więc kto mówiac kolokwialnie dał d.... ?
Wychodzi na to, ze chyba MSZ. i cudowny Radek S.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|